rel="nofollow" link nedir?-webmaster makaleleri

9 Kasım 2013 Cumartesi Unknown 0 yorum
Web sitenizin arama motorlarında verimli ve sağlıklı bir şekilde yükselmesi için aldığınız backlinklerin rel=”nofollow” etiketi taşıması nedir? bu konuyu ele alalım. Öncelikle SEO çalışması ne amaçla yapılır bunu hatırlayalım. Belirli anahtar kelimelerde ilk sıralarda yer alarak sitemizin trafik ve ziyaretçi sayısını artırmak buna oranla sitenin gelirinide artırmaktır. Pagerank ve bağlantı değişimi gibi etkenler SEO çalışmalarında ilk sıralarda yer almaktadır.
Web teknolojisi her ne kadar gelişsede spam ve BlackhatSEO çalışmalarına tam bir çözüm bulunabilmiş değil. Siteniz arama motorları tarafından seviliyor ve ilk sıralarda yer alıyor ise spam daima başınıza bir beladır. Bunun nedeni ise kısaca bir cümle ile açıklayacak olursak eğer;
**** ne kadar çok bağlantı = o kadar çok pagerank = o kadar çok para!
dır. Bu yüzden SEO çalışması yapacak alanlar dışında kalan (p*rno, adult, ha*k) gibi içeriklere sahip siteler spam yöntemini kullanarak arama motorlarında üst sıralara çıkma çabasını hiç bırakmamıştır.
Google bu duruma 2005 yılında bir çözüm olabileceği umudu ile istenmeyen bağlantılara sahip web sitesi sahiplerine  rel=”nofollow” etiketinin önerdi. Bu etiket sayesinde site dışı bağlantıların iyi ve kötü amaçlı olduğu anlamında Google bilgilendirmesi için gerekli fırsatı sundu.
rel=”nofollow” etiketinin kısaca geçmişi bu şekildedir, şimdi bir örnekle etiketin nasıl kullanıldığına bakalım..

<a href="http://www.finansanalist.org">Finans</a>
<a href="http://www.finansanalist.org" rel="nofollow">Finans</a>

yukarıda verdiğimiz 2 farklı örnekle normal bir link ve nofollow etiketlenmiş bir link görülmektedir. İlk örneğimiz finansanalist.org adresi için Finans kelimesinde bir backlink sağlar, ikinci örnekse tamamen değersizdir. Sadece ulaşım amacı için eklenmiştir.

0 yorum: